Pravila o kolačićima

Ova web stranica koristi kolačiće za bolji doživljaj, značajke društvenih medija i analizu prometa. Dajete pristanak na naše kolačiće ako nastavite koristiti ovu web stranicu. Saznajte više o pravilima o kolačićima ovdje
Potvrdi

Izlet u Srbiju i razmišljanje o YouTube usluzi

Huawei ForumHuawei Forum
edited Ožujak 11 Blog

Nedavno sam primio poziv da se pridružim događaju koji Huawei Srbija organizira za promociju pametnog telefona P smart 2019. Bio je to lijep gaming event koji je započeo sa susretom vlasnika dva najveća YouTube kanala u Srbiji: Choda i Stuberi. Nakon ugodnog druženja, na kojem je bilo skoro 1000 mladih obožavatelja, uslijedilo je natjecanje u jednoj vrlo zanimljivoj igri.

Natjecatelji su pomoću pametnog telefona P smart 2019 upravljali posebnim lopticama i to u realnom vremenu. Loptica je u sebi imala ugrađenu Bluetooth vezu putem koje se povezala s telefonom. Posebna aplikacija je zatim prikupljala podatke iz žiroskopa te ih slala loptici koja je reagirala na kretnje telefona. Ako ste telefon nagnuli lijevo, loptica bi se počela kotrljati lijevo. Ako ste nagnuli telefon desno, loptica se počela kotrljati u desnu stranu. Cilj je bio prijeći poligon više puta i doći na cilj prvi. Zaista zabavna igra, kako za natjecatelje, tako i obožavatelje.

Cijeli ovaj događaj u meni je pokrenuo šire razmišljanje o samoj usluzi YouTube, posebice o samim kreatorima koji stvaraju sadržaj za ovu platformu. YouTube je ugledao svjetlo dana 2005. godine, a u manje od 15 godina YouTube entuzijasti su uspjeli poljuljati temelje kreativne industrije tako da danas imamo situaciju gdje svatko može bez problema doprijeti do milijuna ljudi. Mlade generacije više ne gledaju televiziju, ne čitaju vijesti, a glazbenike i sportaše ne biraju za svoje najveće idole. Danas su njihovi uzori Youtuberi, odnosno vlogeri. Tako je u proteklih 15 godina došlo do zaokreta koji nitko nije ni slutio.

Mladi za svoje uzore sve više odabiru YouTubere, te sami žele postati zvijezde na YouTube kanalu, a u današnjoj eri pametnih telefona to je postalo lakše nego ikad. Čak je i pristupačan telefon, kao što je P smart 2019, sasvim dovoljan za početak snimanja i montiranje vlogova. Međutim, ta dostupnost je dovela i do nekih neugodnih posljedica. Naime, dostupnost je stvorila poplavu sadržaja, a istaknuti se u toj poplavi postalo je praktički nemoguće. Jedino ako ste vi i vaš sadržaj zaista posebni i drugačiji od ostalih, ali čak i tada za uspjeh će vam biti potrebno malo sreće.

Iz tog su razloga mnogi koji su i pokušali sami stvarati sadržaj, relativno brzo odustali. Ostaju oni koji su ustrajni, koji imaju osjećaj za priču, te oni koji su nevjerojatno zabavni. Ističu se oni koji razumiju svoju ciljnu publiku, te oni koji se vloganja prime s pomno razrađenim planom. Međutim, i taj dio skriva opasne zamke. Naime, vlogeri ulažu puno vremena i energije u svoje video objave, te time polako brišu granicu između stvarnosti i fikcije. Tu granicu mladi često ne prepoznaju, te stvaraju brze zaključke kako je život vlogera posut novcem, besplatnim darovima i uživanjem na egzotičnim lokacijama.

No, upitate li bilo kojeg vlogera, odnosno vlogericu, odgovor će uvijek biti isti: vloganje zahtijeva puno vremena, truda, rada i energije. Biti stalno svjež, inovativan i kreativan iscrpljuje tijelo i duh, te se lako dogodi da u želji za pozornošću vlogeri skrenu s puta i rade nepromišljene gluposti. Pogledajte samo u što se upleo Jake Paul.

Završimo ovaj blog i pogled na YouTube kanal s nešto pozitivnije strane: YouTube je riznica znanja i kao takav može biti odličan alat za učenje i širenje pozitivnih poruka. Mnogi kanali na usluzi YouTube i vlogeri se bave znanstvenim eksperimentima i dijele praktične savjete. YouTube je isto tako izvrstan alat za stjecanje novih vještina i, unatoč nekoj tamnijoj strani, vjerujem kako će na dugi rok, dobar sadržaj pobijediti onaj loši.

Ako razmišljaš o pokretanju vlastitog kanala na usluzi YouTube, moj savjet je: počni stvarati i ne razmišljaj previše. Najviše ćeš naučiti u samom procesu kreiranja vloga. Go for it!

0